Thursday 12 November 2015

MISI MENANTU MR BAD GUY KARYA AILAH DIELA

PROLOG



BIBIR bawah digigit perlahan. Pandangan mata si suami Anggerik balas. Mata hazel itu memandangnya atas bawah. Riak muka itu adalah riak orang terkejut.
“Seriously?”
Baru saja mulutnya ingin mengajukan soalan. Suaminya terlebih dahulu sudah mengeluarkan kata-kata. Kini pandangannya tertumpu pula ke arah Doktor yang sedang duduk di hadapan mereka.
Doktor itu mengangguk dengan senyuman. “Yes! Dah tiga minggu pun.”
Ahqaf pandang siling hospital. Terkebil-kebil matanya cuba mencerna sekali lagi berita yang baru diterimanya itu. Dia datang ke klinik tersebut sebab dia yang rasa lemah-lemah badan. Doktor Maira pula tak ada, sibuk pergi honerymoon dengan papa. Kononnya!
Tapi sekarang ni, kenapa berita yang dia terima macam susah sangat nak masuk dalam otak dia. Yang lemah badan dia, tapi takkanlah sampai ke otak kut lemah.
“Baby. Kau yang subur sangat ke atau aku?” Kini pandangannya beralih pula ke arah isteri yang diam tak berkutik di sebelah.
Anggerik bulatkan mata. Ahqaf! Boleh pulak tanya soalan macam tu dalam keadaan sekarang ni. Berbisik lah kononnya. Tapi apabila melihat doktor lelaki tu dah mula senyum. Dia dah tahu yang suara Ahqaf memang tak layak digelar berbisik.
“Eh! Mestilah aku kan.”
Sendiri tanya, sendiri yang jawab. Itulah yang Ahqaf lakukan sekarang. Anggerik julingkan mata. Geramnya! Lebih lagi bila suami dia tu boleh pula buat perangai ketawa terbahak-bahak.
“Yahoo! Thanks, Doktor. Saya rasa macam mimpi lagi ni.” Ucap Ahqaf dalam ketawanya. Sekarang ni dia rasa macam nak peluk Anggerik ketat-ketat. Bukan tu je. Dengan doktor tu sekali kalau boleh dia nak peluk.
Yes! Akhirnya sudah terserlah yang dia memang lelaki sejati.

No comments:

Post a Comment