Saturday 16 May 2015

AGUNGNYA CINTA

BLURB 

Mengatakan tidak kepada mama tersayang, adalah mustahil bagi Zara Sofea. Demi itu, kewujudan cinta yang baru berputik di hatinya terpaksa dikuburkan. Cinta agung mama tersayang kepada bekas kekasih yang tidak kesampaian itu perlu diteruskan. Zara Sofea mengorbankan cintanya terhadap Amirul demi melihat kelangsungan percintaan mama dan Datuk Iskandar Hisham di dalam bentuk yang berbeza. Mereka mahu menjadi besan. Demi mama, Zara Sofea belajar mencintai anak bekas kekasih mamanya itu.
“So, jadilah ni, RM30,000? RM15,000 sorang?”~Dato Iskandar
“Yalah, kita kongsi hantaran. Harapkan depa, susahlah.” ~Baizura
Benarlah kata orang, restu ibu bapa itu membawa berkat. Cinta akhirnya muncul juga di hati Zara Sofea terhadap Iqram.
“Iqram sayang Fea banyak mana?” ~ Zara Sofea
“Banyaklah. Mana boleh hitung benda tu. Ni asyik tanya sayang Iqram, sayang Fea macam mana pula?”~Iqram
Namun, apakah ertinya cinta jika tiada derita? Tiada ujian dan airmata? Datin Ira muncul meranapkan mahligai yang hampir digapai oleh Zara Sofea bersama Iqram Haris. Cinta mereka jatuh menyembah bumi.
“Tinggalkan keluarga itu. Tinggalkan Iqram!”~Baizura
“Mama! Fea cintakan Iqram. Tergamak mama tengok Iqram dalam keadaan begitu tanpa Fea? Mama tak sayangkan Iqram? Bukankah mama yang mahu melihat cinta kami bersatu?”~Zara Sofea
Cinta agung yang diharapkan oleh Zara Sofea terlalu sukar dimiliki. Bahagia yang dicipta untuknya hanya sekadar mimpi indah. Dalam kesamaran, dia mencari kebahagian. Mampukan bahagia menjadi miliknya? Dalam kekalutan, dia mencari kembali jalan pulang. Adakah rindu lama kembali merubah jalan derita? Atau pun tetap mempertahankan cinta barunya? Antara cinta, rindu dan impian keluarga, di manakah akhirnya gadis melabuhkan cinta agungnya?

No comments:

Post a Comment